Vanhan foorumin kuoppajaiset 18.6 Helsingissä

Hei. Cymbus on ystävällisesti kartoittanut tila-asiaa ja lauantaina 18.6. näyttäisi tarjoutuvan mahdollisuus pitää juhlat omassa juhlahuoneistossa Helsingin keskustassa. Tarkka paikka paljastetaan, kun asia varmistuu. Olisiko ajankohta hyvä? Onko toivomuksia tarjoilusta tai ohjelmasta?

Mikäli uutta foorumia varten perustetaan yhdistys, voisi tuo olla luonteva hetki kokoukselle.

Minä ajattelin tehdä satsin olutta ja ehkä vähän siideriä (Antti Valkamalle) ja tuolla on keittiö, jossa voisi kokkailla sapuskaa. Tilat olisivat käytössämme 15-23 ja siitä voisi sitten suunnata jatkoille halutessaan.

Ajattelin, että voisi olla kiva järjestää sellaiset isommat juhlat, joihin vähän satunnaisemmatkin lukijat olisivat tervetulleet.

Vapaan seurustelun parissa varmasti aika menee, mutta jos kärsivällisyys riittää, niin varmaan jotain puoliakateemista ohjelmaakin voitaisiin saada aikaan, jos halukkaita esitelmöitsijöitä löytyisi.

Lisäisin tähän, että aikatalualua voidaan tuntien osalta muokata, mutta vuokraaja haluaa paikalle valvojan, joten periaatteessa voisimme aloittaa ja lopettaa kuten haluamme, mutta luonnollisesti valvontapalkkioon vaikuttaa se, haluammeko olla paikalla aamuyöhön tai aloittaa aamuyöstä. Ajankohta oli oma arvioni kokoustamisesta ja vapaasta seurustelusta sen jälkeen. Mitä sitten halutaan, voidaan katsoa. Mahdollista on joka tapauksessa järjestää tilassa vaikka minkä laista akateemista tanssiaista, jos niin halutaaan.

Ai niinl Lupasin ensi maanantaina antaa sitovan varauksen.

Olisiko ketään pianisteja tulossa paikalle? Voisin laulaa jotain, jos säestäjä löytyy.

Neljä ilmoittautunutta. Jos ei tule enempää, niin jää pirskeet pitämättä.

[quote=“Willeh, post:5, topic:2287”]Neljä ilmoittautunutta. Jos ei tule enempää, niin jää pirskeet pitämättä.[/quote]Ja lupasin tehdä varauksen sitovana maanantaina. Joten sen jälkeen eivät pidä alustavaa varausta. Nyt kannattaisi aktivoitua ja ilmoittaa kiinnostuneisuudestaan.

Voisin ehkä mahdollisesti olla kiinnostunut, mutta en pysty lupaamaan mitään varmaa noin pitkälle eteenpäin.

Tapahtuuko ilmoittautuminen äänestämällä “kyllä” tuossa yläpuolella? Lisäsin siinä tapauksessa oman tulossaoloni.

[quote=“Optatus, post:8, topic:2287”]Tapahtuuko ilmoittautuminen äänestämällä “kyllä” tuossa yläpuolella? Lisäsin siinä tapauksessa oman tulossaoloni.[/quote]Varmaan voidaan sopia, että jos päivämäärä sopii ja kuvittelee tulevansa, niin äänestää kyllä. Jos kuvittelee tulevansa, mutta päivä ei sovi, äänestää ei. Jos jotain muuta, niin voi sitten avautua keskustelun puolella.

Äänestin kyllä, joten olen tulossa.

Uskaltaako tuonne tullakaan, jos alkaa vain ortodokseja ilmaista kiinnostuksensa… Mauriinan toki olen tavannut ja hän on varsin mukava ja leppoisa leidi.

Höh, eikös se sovi palstan henkeen, kun yksi sun toinen on kääntynyt ortodoksiksi. :wink:

Omaan osallistumiseeni, “luultavasti”. Jos kerätään kolehtia, olen kyllä valmis osaltani kustantamaan.

Höh, eikös se sovi palstan henkeen, kun yksi sun toinen on kääntynyt ortodoksiksi. ;)[/quote]

Sopii kyllä! Willehoo, voitko kutsua Joel Kerosuon luennoimaan?

Tulen paikalle jos juhlat järjestetään, mutta itse en nyt jaksa tässä olla aktiivinen.

Höh, eikös se sovi palstan henkeen, kun yksi sun toinen on kääntynyt ortodoksiksi. ;)[/quote]

Sopii kyllä! Willehoo, voitko kutsua Joel Kerosuon luennoimaan?[/quote]

Tämä sopii hyvin. Foorumi on kuitenkin ekumeeninen, joten pitää luoda yhteishenkeä. Me kaikkihan vihaamme katolilaisia, joten voisimme yhdessä (Yhteiset rukoukset! The horror!) viettää rukouspalveluksen Markus Efesolaiselle.

[quote=“Alpo, post:15, topic:2287”]Me kaikkihan vihaamme katolilaisia[…]
Markus Efesolaiselle.[/quote]

:shock:

:komps:

[quote=“Kaija, post:16, topic:2287”][quote=“Alpo, post:15, topic:2287”]Me kaikkihan vihaamme katolilaisia[…]
Markus Efesolaiselle.[/quote]

:shock:

:komps:[/quote]

En minä ainakaan vihaa. Ei ne ole koskaan tehneet mulle mitään pahaa.

En minäkään! Pois se minusta, ihan kunnon väkeä varmasti ovat.

Mutta kyllä en ihan väkisin naapureiksi ottaisi. Kun on tuo kulttuuri ja ajattelutavat niin erilaisia, mahtaisivatko edes pärjätä täällä Hämeen sydämessä.

[quote=“Antti Valkama, post:18, topic:2287”]En minäkään! Pois se minusta, ihan kunnon väkeä varmasti ovat.

Mutta kyllä en ihan väkisin naapureiksi ottaisi. Kun on tuo kulttuuri ja ajattelutavat niin erilaisia, mahtaisivatko edes pärjätä täällä Hämeen sydämessä.[/quote]

Olihan Hämekin monta vuosisataa katolinen. Kaivakaa vain esiin oma katolilaisuutenne.

Silloinhan olisimme kuin alkoholisti, joka oltuaan kauan kuivilla päättää ottaa ryypyn “vanhojen hyvien aikojen” muistoksi. Tai pitkän pyhityksen tien kulkenut kilvoittelijaortodoksi, joka muistaa olleensa joskus kovin syntinen ja nostalgian huumassa päättää taas kokeilla vanhoja helmasyntejään.