Uuden foorumin avoin ja vapaamuotoinen suunnittelukokous 22.6

Heipä hei!

Uuden foorumin avoin ja vapaamuotoinen suunnittelukokous pidetään ke 22.6. klo 18.

Kokouksessa keskustellaan tulevan nettisivuston ja sillä olevan foorumin yleisistä periaatteista, yksityiskohtaisemmista säännöistä ja teknisestä toteutuksesta. Ohjelmassa on pientä syömistä ja juomista (illan edetessä tarvittaessa myös alkoholipitoista) - nyyttäriperiaatteella. Jotta keskustelu etenisi ja pysyisi asiassa, tapahtumassa käydään läpi etukäteen laadittua asialistaa. Tässä kokouksessa ei päätetä mitään, vaan ainoastaan keskustellaan ja tiedustellaan ihmisten näkemyksiä näistä asioista; päätökset tehtäisiin myöhemmin yhdistyksen hallituksen ja uuden verkkosivuston ylläpitäjän toimesta.

Käsiteltävistä kysymyksistä esimerkiksi “klassisen kristinuskon” rajaavuus foorumilla, yleinen avoimuuden taso, nimimerkki vai oikea nimi, jne. Asialista valmistellaan ja on saatavilla viimeistään kokouksessa, ehkä jo sitä ennen täällä.

TÄMÄ KETJU ON TARKOITETTU ILMOITTAUTUMISILLE. Ketkä ovat tulossa mukaan kokoukseen? Itse lienen ainakin paikalla, ja pari muuta yhdistyksen toimijaa. Ilmoittautumiset on tarpeen, jotta tiedämme varata sopivan tilan.

ÄLÄ KESKUSTELE TÄSSÄ KETJUSSA KO. AIHEISTA ENNEN KUIN ASIALISTA ON TÄNNE TUOTU. Jos keskustelet, lyön aina 5 pistettä varoitusta per kommentti.
:mode2:[/center]

Onko tilaisuuteen mahdollista osallistua myös sähköisesti (skype tms)?

Kuulostaa hyvältä ja ajankohtakin sopii mulle. Osallistun! :cool:

Missä pidetään? Onko paikka jo tiedossa?

Paikka ei ole vielä tiedossa, koska se riippuu osallistujien määrästä. Sen verran on tiedossa, että se on Helsingissä julkisten kulkuyhteyksien päässä. :slight_smile:

Sovitaan sitten vaikka, että on.

Sovitaan sitten vaikka, että on.[/quote]Loistavaa! Aikataulut eivät oikein mahdollista Helsinkiin tuloa tuolloin, mutta kotoa käsin pystyn kyllä osallistumaan ja olen mielelläni tällaisessa mukana. Teknisistä yhteystiedoista tulee varmaan lisätietoa myöhemmin (kenties yksityisviestillä?), liittyen miten homman on tarkoitus toimia. Skype multa ainakin löytyy, sekä nörttimies joka varmaan järkkää mulle käden käänteessä jonkun muunkin ohjelman käyttöön.

Minä olen vähän epäluuloinen tuon skype-osallistumisen suhteen, jos kyseessä on tilaisuus jossa voisi brainstorming-meiningillä heittää ilmaan tarkemmin harkitsemattomiakin tai hyvin radikaaleja ehdotuksia pohdittavaksi ja lisäksi seurustella vapaamuotoisesti. Ei ole suotavaa että tätä videokuvataan, mistä aina syntyy myös tallennusmahdollisuus. Virallis-asiallisiin kokouksiin skype/tms osallistuminen sopii ihan hyvin, mutta vapaampi seurustelu videokameran edessä on vähän ongelmallista.

Ilmoittautumisten vähyydestä päätellen uuden foorumin suunnittelu / livetapaaminen ei nyt ilmeisesti kiinnosta kovin monia nykyisen foorumin kirjoittajia?

Minä osallistun jos ei tule henkistä tai fyysistä estettä.

Psykofyysinen este, esim joku delirium tremens, ei siis haittaa osallistumistasi.

Pitäisihän minun jo tuntea tämän foorumin huumorin laatu, mutta tänäänkään huumorintajuni ei ole hyvä, joten mainitsenpa että joka on joskus ollut delirium tremens -tilassa olevan läheisensä kanssa, ei yleensä viitsi kovin paljon tilasta vitsailla.
Omat rajani tällaisen huumorin suhteen: juomisesta ja krapulasta voi vitsailla, vakavista mielen ja ruumiin tiloista ei enää samalla tavalla kuin edellisistä.

Toi pätee melkein kaikkeen huumoriin, että jos läpällä heitetty juttu sattuukin oikeasti olemaan läheinen, niin siinä ei ole mitään huvittavaa, vaan päin vastoin tuntuu tosi mauttomalta. Siksi avoimen yleisön edessä heitetyt vitsit, jos niissä on vähänkin karkeutta, aina potentiaalisesti loukkaavat jotakuta.

Pyrin pääsemään paikalle ihan fyysisestikin.

Paikka & kellonaika?

22.6.2016 on muitakin menoja, joten paikalle pääseminen riippuu em detaljeista.

Osallistun.

Minäkin osallistuisin mielelläni, jos vain tietäisin missä ja mihin aikaan.

[quote=“Sakarja, post:14, topic:2305”]Paikka & kellonaika?

22.6.2016 on muitakin menoja, joten paikalle pääseminen riippuu em detaljeista.[/quote]

Klo 18 sanotaan avausviestissä. Paikka oletettavasti Helsingissä.

Näillä näkymin ehdin mukaan. Töistä tulon kanssa saattaa tehdä tiukkaa.

Eipä kovin avoimelta vaikuta, kun pitäisi vuorokauden kuluttua olla paikalla eikä tiedä missä. Pääseekös sinne rollaattorilla? Vai onko niin paljon nuoria miehiä, että kantavat mummun sisään?

Lääkitys vaatii täyttä alkoholittomuutta eikä parkinsonhytinä oo kovin inspiroivaa katottavaa, joten taidan juoda kotona poikkeuksellisesti 0,5 rontsentin limusiiderin kunniaksenne avoimen kokouksen aikaan. Tilasin sen jo Alepan kauppakassista. Ellette nyt sitten kokoonnukaan, niin menköön sitten pian saapuvan 70-vuotispäiväni piikkiin tämä juhlinta…

Jotta olkaahan ihmisiksi ja tehkää ilolla foorumia palvellaksenne kaikki mitä ent. söpö tampuurimajurini, nyk. Ylläpitäjä teidän käskee tehdä.

Siis huomenna piti olla se kokous, mutta missä?