Suuri laihdutus- ja kuntoiluketju

Jatketaan siitä mihin vanhalla foorumilla jäätiin.

Eli viisi kiloa pitäisi saada painoa alas, nyt 80kg. Lihasvoimaa täytyisi lisätä mahdollisimman monipuolisesti, pysyen samalla mahdollisimman terveenä. Ennen kaikkea täytyisi päihittää Jori Mäntysalo maastavedossa; viimeisimmät raportoidut suoritukset ovat: Jori failure 140 kilolla, TV 10x95kg. Aerobista ja anaerobista kuntoa ylläpidän lähinnä potkupalloillen.

:smiley:

Heh. Ehkä pitäisi todeta sentään, että TV penkkipunnersi jo hyvän aikaa sitten oman painonsa verran. Minulla siihen on matkaa yli kymmenen kiloa. Että jos tässä vahvempaa haetaan, niin hopealle jään. Tosin, jos meitä kahta verrataan, niin minun hopeani rinnalla on sitten TV kisan toiseksi viimeisenä. Näkökulmakysymys… :wink:

Tein ihan ohjelmantapaistakin maveen: tänään 3x110, 1x120 ja 3x110 uudelleen. Ensi kerralla sitten 3x112½, 1x122½ ja 3x112½. Kai tällä nyt ainakin sinne 140 pääsee.

Illastin kevyesti ja ostin Subwaysta kanapatongin. Sitä ennen kävelin reippaasti Tampere-talolta linja-autoasemalle.

Tervetuloa mukaan, Antti! Paljonko on läskiä luiden ympärillä ja millaiset raudat nousee punttisalilla?

[quote=“TV, post:4, topic:100”]Tervetuloa mukaan, Antti! Paljonko on läskiä luiden ympärillä ja millaiset raudat nousee punttisalilla?[/quote]

Ihan riittävästi, kiitos kysymästä. Siis läskiä. Raudasta pitäisi kai kysyä punttisalin kävijöiltä. Minä kuntoilen muilla tavoilla.

[quote=“Antti Valkama, post:5, topic:100”]Minä kuntoilen muilla tavoilla.[/quote]

Niinpä. Mutta jos siiderinjuontia ei lasketa kuntoiluksi, niin mitä muuta sinulle jää kuin tuo Tampere-talolta linja-autoasemalle kävely ja kerran vuodessa karatesalilla pullistelu?

[quote=“TV, post:6, topic:100”][quote=“Antti Valkama, post:5, topic:100”]Minä kuntoilen muilla tavoilla.[/quote]

Niinpä. Mutta jos siiderinjuontia ei lasketa kuntoiluksi, niin mitä muuta sinulle jää kuin tuo Tampere-talolta linja-autoasemalle kävely ja kerran vuodessa karatesalilla pullistelu?[/quote]

Phöh. Juurihan kerroin kanapatongista!

Löytyhän tämä täältä.

Fläsää on tuullut takaisin, en edes tiedä kuinka paljon, tackar Svea-Mamma.

Nyt lajeina työmatkapyöräily ja voimajooga. Kahvakuulaa epäsäännöllisesti. Uiminen on nyt ekologisessa hirvittävyydessä eettisistä syistä boikotissa.
Rva lähti juuri zumbaamaan :pray:Tämä aiheeseen liittyvä video on naurattanut meitä molempia. Minun jälkeeni pohjoiseuroopan hauskin mies. Tsekatkaa livenä:
Sami Hedberg - Kuntosali - YouTube

Mikään kuntoilu ei nyt kiinnosta, ei ole kiinnostanut yli kuukauteen. Ehkä taas tulee inspis joskus. Tällaista tämä on. Pitää välillä nöyrtyä vajaavoimaiseksi. Mutta nivelet, selkä ja muut kymmenen raihnaista paikkaa saavat levätä.

Mä en oo käynyt juoksemassa sitten viimevuotisen puolimaratonin. Nyt aattelin mennä kympille. Mä oon tosi laiska urheilija, kun paino vaan ei nouse. Mitä sitä turhia siis hikeemään. :)) Mut eipä sitä kymppiäkään varten varmaan mitään erikoista tarvii, juoksu on selkärankalaji.

[quote=“No nyt on vehkeet!, post:8, topic:100”]Löytyhän tämä täältä.

Fläsää on tuullut takaisin, en edes tiedä kuinka paljon, tackar Svea-Mamma.

Nyt lajeina työmatkapyöräily ja voimajooga. Kahvakuulaa epäsäännöllisesti. Uiminen on nyt ekologisessa hirvittävyydessä eettisistä syistä boikotissa.
Rva lähti juuri zumbaamaan :pray:Tämä aiheeseen liittyvä video on naurattanut meitä molempia. Minun jälkeeni pohjoiseuroopan hauskin mies. Tsekatkaa livenä:
Sami Hedberg - Kuntosali - YouTube[/quote]

On mulla pitkät piuhat, kun meni näin kauan ymmärtää kuka mystinen NNOV on.

[quote=“pileami, post:11, topic:100”]On mulla pitkät piuhat, kun meni näin kauan ymmärtää kuka mystinen NNOV on.[/quote]
Mä tajusin eka viestistä. :))

[quote=“Sefa, post:12, topic:100”][quote=“pileami, post:11, topic:100”]On mulla pitkät piuhat, kun meni näin kauan ymmärtää kuka mystinen NNOV on.[/quote]
Mä tajusin eka viestistä. :))[/quote]

Kiitettävä suoritus.
Eka viesti oli kokonaisuudessaan tämä: :wink:

[quote=“No nyt on vehkeet!, post:13, topic:100”][quote=“Sefa, post:12, topic:100”][quote=“pileami, post:11, topic:100”]On mulla pitkät piuhat, kun meni näin kauan ymmärtää kuka mystinen NNOV on.[/quote]
Mä tajusin eka viestistä. :))[/quote]

Kiitettävä suoritus.
Eka viesti oli kokonaisuudessaan tämä: ;)[/quote]
Sori, ekasta jossa oli sanoja. :slight_smile:

Tänään yritin pitkästä aikaa leuanvedossa maksimaalista suoritusta - ja jouduin pettymään. Vastaotteella meni yhdeksän leukaa. Kesäkuussa vedin kymmenen, ja sen jälkeen olen hinkannut ylätaljaa melko ahkerasti. No ehkä se vielä tästä lähtee nousuun. Olin kuitenkin tehnyt jo kolme liikettä ennen tuota leuanveto-kokeilua, ja massakin on kasvanut pari kolme kiloa sitten kesäkuun huippulukemien.

Maasta vedin 9x100kg. Sunnuntaina olisi tarkoitus kokeilla, montako kertaa nousee 105kg - vapise Jori Mäntysalo!

[quote=“TV, post:15, topic:100”]Maasta vedin 9x100kg. Sunnuntaina olisi tarkoitus kokeilla, montako kertaa nousee 105kg - vapise Jori Mäntysalo![/quote]

Aijaijai. Toiseksi taidan jäädä aika armotta varsin pian. Sarjapainolaskuri antaa jo tuolle 9x100 -sarjallekin maksimiksi 127. Kuukauden verran ehkä edelläsi pysyn, tuskin enempää. Huomenna aamulla olisi minulla vuorossa maksimina 122½, mikä nyt toki menee.

Leukoja sain 3x7 siedettävän siististi, mutta maksimisuoritus se kyllä oli. Tasoissa ollaan niissä.

Tarkoitus olisi saada paino 80 kiloon. Matkaa on vielä noin 10 kg. Pari kiloa on jo tippunut.

Sitten olisin aika hoikka poika :))

Tavoitteen syy: keventyvä kuorma auttaa pitämään yllä kovempaa vauhtia lenkkipolulla…

Eilisen lähes kokopäiväisen liikkumisen sekä kaljoittelun (= vähän muuta ravintoa) ansiosta tänä aamuna paino jäi pitkästä aikaa alle 80 kilon (79,4kg). Tänään on sitten tullut lepäiltyä ja mässäiltyä siihen malliin, että huomen aamulla päästään taas varmaan lähemmäs 81 kiloa. :roll:

[quote=“TV, post:15, topic:100”]Maasta vedin 9x100kg. Sunnuntaina olisi tarkoitus kokeilla, montako kertaa nousee 105kg[/quote]

8x105kg nostin.

Rinnallevetoakin pääsin pitkästä aikaa vähän kokeilemaan, kun koko kesän pahasti vaivannut takareisi alkaa olla jo ihan kohtuullisessa kunnossa.

Summa: yleinen lihaskunto loivassa nousussa, vasen olkapää vaivaa, elopaino pysyy paikallaan.

[quote=“TV, post:19, topic:100”]8x105kg nostin.[/quote]

131 sanoo sarjapainolaskuri. Vaan ähäkutti: 140 kg nousi maasta tänään! Tenava oli mukana, piti sitten näyttää että isi jaksaa… 142½ nousi mutta ei lukittunut; meni siis pidemmälle kuin viimeksi epäonnistunut 140. Mutta ei voi mitään, ohitse sinä aivan kohta menet.

Penkissäkin tuli ennätys, 67½ kg. Ei olisi 70 kg noussut millään. Tässä olet kovasti edellä, ja penkki tuntuu vaikeammalta parantaa.

Elopaino on noussut hiljalleen ja 78 kg on jäänyt taakse. Tosin on tuosta osa tullut sentään lihaksena. Täytyy nyt katsoa, jos penkissä tekisi 6-8 toiston sarjaa kunnes saa maksimiksi 70 kg. Sitten yrittäisi laihtua 75 kiloon ja nostaa penkin samaan 75 kilon lukemaan, niin olisi yksi tavoite täynnä.