Saako forumilla käyttää natsitunnuksia?

Saako tällaisia merkkejä käyttää forumilla?

Kommunistit ovat murhanneet kymmeniä miljoonia ihmisiä. Heidän tunnuksensa on sirppi ja vasara. Onko soveliasta käyttää tällaista merkkiä tunnuksena, joka on demokartian ja tasa-arvon vastainen sekä symboli vainolle, rasismille, suvaitsemattomuudelle ja ihmisarvojen polkemiselle? Mitä tällaisen merkin käyttö kertoo keskustelijan suhtautumisesta väkivaltaan ja ihmisoikeuksien luokkaamiseen? Miten tällaisen merkin käyttö sopii forumin sääntöihin?

[img]http://uskojaelama.net/forum/index.php?action=dlattach;attach=831;type=avatar[/img]

Entä saako käyttää tätä merkkiä?

[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIN39SJ1BnKYcMSyDh1Uz_3AWMx1LBLCKO2Gz-Rtd5VUYmH1Pu[/img]

Tuostahan onkin kysymys.
Natsismi on kansallis-sosialismia.
Arhinmäen oma politikointi osoittaa tämän todeksi.

Höh, toi Pseukan kuva ei olekaan Jin ja Jang, vaan pirskati… on se, se on se Itte!

Haloo, tuo on kuvamuokkauksella laitettu Arhinmäen käteen tuo kuva.

Kansallissosialismi ja sosialismi ovat aivan eri asioita, vaikka molemmissa on sosialismi. Pliis, tsekkaile asioita eka vaikka wikipediasta.

Höh. Tuo minun avatar on irvailua (katso syntykonteksti) vihervasemmistosalaliitto sössötykselle.

Mutta siis vastauksena otsikon kysymykseen: Saa.

Hitlers normale Stimme - YouTube - Hitlerin normaali puheääni.

Tuohan oli varsin miellyttävä puheääni.

Ei saa! Se ei ole soveliasta!

Ei saa! Se ei ole soveliasta![/quote]

Kysymykseen: riippuu tilanteesta.
Jossain kohdin sopii, jossain ei.
Avattareksi ei sovi.

Myöskään toisten, vielä elossa olevien henkilöiden kuvat eivät sovi.
NNVO:n avatar on sopimaton, mikäli kuvan k.o. nunna on elossa.

Ei saa! Se ei ole soveliasta![/quote]

Kysymykseen: riippuu tilanteesta.
Jossain kohdin sopii, jossain ei.
Avattareksi ei sovi.

Myöskään toisten, vielä elossa olevien henkilöiden kuvat eivät sovi.
NNVO:n avatar on sopimaton, mikäli kuvan k.o. nunna on elossa.[/quote]

Onko sinusta jo tullut moderaattori?
Sinänsä hassua olisi jos “elossa” olevien kuvia ei voisi periaatteessa käyttää. JOnkun toisen nimellä ja kuvalla kirjoittaminen olisi toki erikoista.
Mutta itse avatariini. Kyllä hän elää minulle ja sinullekin: Ortodoksi.net - Äiti Maria Skobtsova

Sanoisin, että sekä sirpin ja vasaran että hakaristin “huumorimieliset” käyttäjät kertovat itsestään asioita, joita me emme haluaisi heistä tietää.

Toivoisin, että toisten ihmisten valokuvien -oli sitten kyseessä elävien tai jo tuon ilmaisiin poistuneiden kuvista- kiellettäisiin forumilla. Erityisesti minua on loukannut, että NNOV on käyttänyt äiti Maria Pariisilaisen valokuvaa avatarenaan. Minusta avatareksi sopii vaakuna tai muu piirrossymboli, mutta ei missään tapauksessa toisen henkilön valokuva.

Nii. Tästäpä syystä itse, ensimmäistä kertaa, heitin päälle viikko sitten avattaren kautta oman radikaalin poliittisen kannanottoni, ihmetellen, miksi juuri se herätti vastustuksen. Täällä on ollut monenlaisia “epäsopivia” avattaria. Olen kyllä havainnut, että täälläkään kaikki eivät ole yhtä tasa-arvoisia, kuin toiset. Itse en ole kylläkään valittanut muiden tekemisistä, vaikken hyväksyisikään.

Tuon nunnan valokuva on henkilöön menevästi kevytmielinen, eli ei täysin kunnioita k.o. nunnaa, varsinkin kun NNOV käsittääkseni on miespuolinen henkilö. Aikoinaan syntyi hirveä haloo, kun kirjoitin juutalaisuudesta, antaen ymmärtää, että Jumala todistetusti vastaa myös juutalaisten rukouksiin, joka täällä tyrmättiin teoloogisena mahdottomuutena. Ketä nyt siiten loukattiin? Kristittyjä, jotka kieltävät juutalaisenkaan voivan pelastua ilman Kristusta, vai itse juutalaisesti uskovia?

PS. Mielestäni jokainen voi käyttää niitä tunnuksia kuin haluaa, pukeutua vaikka pelkkään sirppiin ja vasaraan, tai esiintyä hakaristi kaulassaan.

En ymmärrä, mitä vikaa Maria Pariisilaisen valokuvassa on. Normaali hymyilevä naama. Pyhien valokuvat ovat minusta aina aika sympaattisia - ikäänkuin muistutuksia siitä, että hekin olivat kuitenkin vain ihmisiä. Tässä P. Johannes Shanghailainen ja San Franciscolainen, kuka lienee yksi aikamme suurimmista pyhistä:

Rehellisesti sanoen kuva näyttää spurgulta, mutta saa huomattavati syvyyttä, kun lukee P. Johanneksen kilvoituksesta, joka oli luokkaa alkukirkollinen.

Minusta jokainen voi valita avattarensa vapaasti - kunhan ei käytetä toisen foorumilaisen kuvaa eikä paljasteta hänen henkilöllisyyttään. Minua eivät haittaa myöskään rumat tai alastomuutta tai muuta irstailua sisältävät avattaret. Avatar valitaan usein fiiliksen mukaan, joten ei sen tarvitse olla “korrekti”. Pyhien kuvat ja ikonit sopivat minusta hyvin avattareksi. Sehän vain muistuttaa heidän läsnäolostaan ja vaelluksestaan ja esikuvallisuudestaan.

Minä rajaisin siihen, että kuva ei saa olla hyökkäävä, ilkeämielinen tai muuten törkeä. Muunlaisia rajoituksia en näe välttämättömiksi enkä kannatettaviksi.

Vika ei olekaan Maria Pariisilaisen kuvassa, vaan NNOV:n ilkeissä ja suvaitsemattomissa kirjoituksissa, jotka ovat suuressa ristiriidassa äiti Marian elämän kanssa. NNOV ikään kuin pilaa minulta äiti Mariankin, kun käyttää hänen kuvaansa avatarenaan.