Provosoivasta keskustelutyylistä (Jaettu Uutislinkkejä Suomesta)

Tulisi myös välttää tarpeettoman kiistan herättämistä tällä palstalla provosoimalla esimerkiksi noilla Halla-ahon kirjoituksilla tai niiden vastakirjoituksilla. Asiallinen yhteiskunnallisten ilmiöiden kritiikki on toki sallittua, mutta tuollainen retoriikka,jota edellinen viesti edustaa palvelee vain riidankylvämistä.

Ok. Halla-ahon kirjoitustusten esiintuominen on siis kiellettyä tällä palstalla.
Ja tämä koskee siis muitakin tänne kirjoittavia?

Ok. Halla-ahon kirjoitustusten esiintuominen on siis kiellettyä tällä palstalla.
Ja tämä koskee siis muitakin tänne kirjoittavia?[/quote]Tahallista provosointia pitäisi vähentää. Jos Halla-ahoa haluaa tällä palstalla kritisoida, pitäisi se tapahtua mieluiten asiatyylillä. Myös Halla-ahon itsensä siteeraaminen provosoimistarkoituksessa edustaa huonoa keskustelukulttuuria.

Ja tämä koskee siis muitakin tänne kirjoittavia?[/quote]Tahallista provosointia pitäisi vähentää. Jos Halla-ahoa haluaa tällä palstalla kritisoida, pitäisi se tapahtua mieluiten asiatyylillä. Myös Halla-ahon itsensä siteeraaminen provosoimistarkoituksessa edustaa huonoa keskustelukulttuuria.[/quote]

Haistan falafelin käryä tässä.
Miksi juuri Halla-ahon kohdalla tällainen perustelematon linjaus?
Saako Askolaa, Simolaa etc. kritisoida ja lainata ilman asiatyyliä? Saako heitä edelleen lainata kiihottamistarkoituksessa, kuten valitettavan usein tapana on?

Ja tämä koskee siis muitakin tänne kirjoittavia?[/quote]Tahallista provosointia pitäisi vähentää. Jos Halla-ahoa haluaa tällä palstalla kritisoida, pitäisi se tapahtua mieluiten asiatyylillä. Myös Halla-ahon itsensä siteeraaminen provosoimistarkoituksessa edustaa huonoa keskustelukulttuuria.[/quote]

Haistan falafelin käryä tässä.
Saako Askolaa, Simolaa etc. kritisoida ja lainata ilman asiatyyliä? Saako heitä edelleen lainata kiihottamistarkoituksessa, kuten valitettavan usein tapana on?[/quote]

Ylipäätänsä itse kullakin on tässä suhteessa tyylin tarkistamisen paikka. Itseäni harmittaa jotkut heitot ja yritän ainakin jatkossa linkittää asiat asioina.

D

[quote=“No nyt on vehkeet!, post:4, topic:169”]Haistan falafelin käryä tässä.
Saako Askolaa, Simolaa etc. kritisoida ja lainata ilman asiatyyliä? Saako heitä edelleen lainata kiihottamistarkoituksessa, kuten valitettavan usein tapana on?[/quote]Tarpeetonta provosointia on vältettävä.

[quote=“No nyt on vehkeet!, post:4, topic:169”]Haistan falafelin käryä tässä.
Saako Askolaa, Simolaa etc. kritisoida ja lainata ilman asiatyyliä?[/quote]

Tuosta olen täysin samaa mieltä, ettei asiaton tyyli ole sopivaa kenenkään kohdalla.

Tätä en ymmärtänyt.

Minusta provosointi sinänsä ei ole mitenkään huono juttu, päin vastoin sehän usein herättää mielenkiintoista keskustelua.

Minusta provosointi sinänsä ei ole mitenkään huono juttu, päin vastoin sehän usein herättää mielenkiintoista keskustelua.[/quote]

Minä ajattelen, että tarpeeton varmaan tarkoittaa tyyliin “No nysse PIIP taas sanoi että “Kaunis päivä” eiks sillä oo tosiaankaan hei parempaa sanottavaa. Kyllä on suomen kirko perimäisessä kadotustilassa ******e!!!”

Mikä muuten on tarpeettoman ja tarpeellisen provosoinnin välinen ero? Siis että koska provosointi on oikeutettua?

D

Minusta provosointi sinänsä ei ole mitenkään huono juttu, päin vastoin sehän usein herättää mielenkiintoista keskustelua.[/quote]

Minä ajattelen, että tarpeeton varmaan tarkoittaa tyyliin “No nysse PIIP taas sanoi että “Kaunis päivä” eiks sillä oo tosiaankaan hei parempaa sanottavaa. Kyllä on suomen kirko perimäisessä kadotustilassa ******e!!!”

D[/quote]

No tuollainen nyt ei provosoi ketään vastaamaan.

M.O.T.

…äh, nilkkaan sattuu…

D

[quote=“Diakoni, post:9, topic:169”]Minä ajattelen, että tarpeeton varmaan tarkoittaa tyyliin “No nysse PIIP taas sanoi että “Kaunis päivä” eiks sillä oo tosiaankaan hei parempaa sanottavaa. Kyllä on suomen kirko perimäisessä kadotustilassa ******e!!!”

Mikä muuten on tarpeettoman ja tarpeellisen provosoinnin välinen ero? Siis että koska provosointi on oikeutettua?

D[/quote]Pakinoissa ja kolumneissa, sekä julkisissa puheenvuoroissa ja kannanotoissa voi mielestäni provosoida hieman, jos sen osaa tehdä taitavasti. Näin voi tehdä myös tilanteessa, jossa on kyseessä tasa-arvoinen väittely, jossa kummallakin osapuolella on samanlaiset mahdollisuudet käyttää sanaa. Tällöinkään ei ole oikein mustamaalata tai levittää valheellista tietoa. Hyvä provosointi on sellaista, joka antaa kanssakeskustelijalle tilaisuuden vastata.

Tällä foorumilla on tarkoitus keskustella asiallisesti samaan tapaan kuin kahvihuoneessa keskustellaan. Tämä ei ole manifestien paikka. Kaikki sellainen puhetapa, joka ei johda hyvään keskusteluun vaan riitelyyn, jankkaamiseen ja ärsyttämiseen on vältettävää.

[quote=“Willeh, post:12, topic:169”][quote=“Diakoni, post:9, topic:169”]Minä ajattelen, että tarpeeton varmaan tarkoittaa tyyliin “No nysse PIIP taas sanoi että “Kaunis päivä” eiks sillä oo tosiaankaan hei parempaa sanottavaa. Kyllä on suomen kirko perimäisessä kadotustilassa ******e!!!”

D[/quote]Pakinoissa ja kolumneissa, sekä julkisissa puheenvuoroissa ja kannanotoissa voi mielestäni provosoida hieman, jos sen osaa tehdä taitavasti. Näin voi tehdä myös tilanteessa, jossa on kyseessä tasa-arvoinen väittely, jossa kummallakin osapuolella on samanlaiset mahdollisuudet käyttää sanaa. Tällöinkään ei ole oikein mustamaalata tai levittää valheellista tietoa. Hyvä provosointi on sellaista, joka antaa kanssakeskustelijalle tilaisuuden vastata.

Tällä foorumilla on tarkoitus keskustella asiallisesti samaan tapaan kuin kahvihuoneessa keskustellaan. Tämä ei ole manifestien paikka. Kaikki sellainen puhetapa, joka ei johda hyvään keskusteluun vaan riitelyyn, jankkaamiseen ja ärsyttämiseen on vältettävää.[/quote]

Sinun pitäisi tulla joskus meidän kahvihuoneeseen. Heikompaa hirvittäisi. Yritän edes täällä pitää hieman asialinjaa…

D

Sinun pitäisi tulla joskus meidän kahvihuoneeseen. Heikompaa hirvittäisi.[/quote]

Joo sama. (Siis en minä vaan muut.)

Sinun pitäisi tulla joskus meidän kahvihuoneeseen. Heikompaa hirvittäisi.[/quote]

Joo sama. (Siis en minä vaan muut.)[/quote]

Niin, siis minäkin olen itse asiassa aika viileän asiallinen aina näissä kahvijuonejutusteluissa… Willehillä on ilmeisen romanttinen, sanoisinko jopa uskon äidinkielinen kuva kultivoituneesta kahvijuonejutustelusta!

D

D

Joo sama. (Siis en minä vaan muut.)[/quote]

Niin, siis minäkin olen itse asiassa aika viileän asiallinen aina näissä kahvijuonejutusteluissa… Willehillä on ilmeisen romanttinen, sanoisinko jopa uskon äidinkielinen kuva kultivoituneesta kahvijuonejutustelusta!

D

D[/quote]

Olisipa minulla kahvihuone! Ei tarvitsisi täällä hölmöillä.

Tää on kans sigu-ainesta. :))

Tää on kans sigu-ainesta. :))[/quote]

Niin onkin. Laita ihmeessä!

Silloin kun mulla viimeksi oli kahvihuone käytössä, hölmöilin tasapuolisesti siellä ja täällä. Eli hölmöilyn kokonaismäärä vain lisääntyi.

Tää on kans sigu-ainesta. :))[/quote]

Niin onkin. Laita ihmeessä![/quote]

Valitettavasti mulla on jo hyvä sigu. :kaf: