Poliittinen keskustelu ja uutisaiheet

Tähän ketjuun kaikki poliittinen keskustelu ja poliittiset uutisaiheet. Edellisvuoden keskustelut ketjussa
Poliittinen keskustelu ja uutisaiheet 2014

Kansanedustaja arvostelee viinalakia, mutta äänesti itse vielä kovemman kiellon puolesta - Kotimaa - Verkkouutiset

"Kansanedustaja Tom Packalén äänesti kuitenkin itse vielä tiukemman lain puolesta eduskunnan täysistunnossa 11.12.2013.

Tuossa äänestyksessä sosiaali- ja terveysvaliokunnan mietintö sai vastaansa keskustan Juha Rehulan esityksen. Rehula ja muut keskustan ja perussuomalaisten kansanedustajat kannattivat valiokunnassa alkoholimainonnan kieltämistä ilman poikkeuksia, kuten tästä linkistä löytyvistä vastalauseen muutosehdotuksista näkyy.

Mietintö voitti täysistunnossa äänin 99-70. Rehulan esityksen puolesta äänestivät kaikki keskustalaiset, vasenryhmä, Muutos 2011 ja perussuomalaiset, myös Packalén."

Itse olisin toki äänestänyt kepun, persujen ja vassareiden lailla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5TWdQvng4jI[/youtube]

Andreas Papandreou Thessalonikissa v. 1985. Itse pidän häntä yhtenä suurimmista syyllisistä Kreikan nykyiseen taloudelliseen tilanteeseen. Kun Papandreou ja vasemmistolainen Pasok-puolue sai vallan 1980-luvun alussa, Kreikan valtion velan osuus BKT:sta oli 25 %. Nykyään saa laittaa ykkösen eteen, eikä se vielä edes riitä.

Kravattisosialisti P. Arhinmäki bloggaa Kreikan tilanteesta ja matkustaa avittamaan vaalitaistoa.

Quote:

"Aivan kuten eurokriisi alkoi Kreikasta, on mahdollista, että myös ratkaisu alkaa sieltä. Eivät kreikkalaiset halua että muut maat sanelevat mitä heidän pitää tehdä ja lähettävät vastineeksi pankeille velanmaksuun rahaa, jota tavalliset kreikkalaiset eivät koskaan näe. He haluavat ottaa tulevaisuuden omiin käsiinsä ja pärjätä itse omalla työllään. Tähän heille tarjoaa mahdollisuuden Kreikan vasemmistoliitto Syriza.

Syrizan yksityiskohtainen, konkreettinen ja asiantunteva ohjelma tarjoaa Kreikalle ratkaisun päästä hallitusti ulos kriisistä. Se perustuu humanitäärisen kriisin lopettamiseen, verotuksen oikeudenmukaistamiseen, talouden uudelleenkäynnistämiseen, työttömyyden vähentämiseen ja Kreikan demokratisointiin. Syrizaa populisteiksi ja ääripuolueeksi syyttävät Euroopan ja Suomen valtapuolueet ovat itse vaaleissa liikkeellä paljon huterammilla eväillä.

Kuten Helsingin Sanomissa kirjoitettiin: Jos Syriza on äärivasemmistolainen, niin on maailman talouseliittikin. Monet Ruotsin keskuspankin Nobel-muistopalkinnolla palkitut jakavat Syrizan ja Euroopan vasemmiston talousanalyysin. Sitä tukevat arvostetut taloustieteen professorit."

Tuohan näyttää suorastaan täydelliseltä ohjelmalta. Varmasti mikään ei voi mennä pieleen

Tuohan näyttää suorastaan täydelliseltä ohjelmalta. Varmasti mikään ei voi mennä pieleen[/quote]

"Varmaan ymmärrät sen
Kun on mennyt huominen
Polku johtava on eteen vastoinkäymisten
Ethän pelkää, kun yhdessä kuljemme näin
Kätes voit ojentaa, ystäväin

Käymme yhdessä ain
Käymme aina rinnakkain
Vaikka esteitä on
Joskus tiellä kohtalon
Voimme kaikki ne voittaa
Kun kuljemme vain
Tiemme yhdessä näin rinnakkain

Tiemme yhdessä näin rinnakkain

Tiemme yhdessä näin rinnakkain"

Kunhan ei päädy kreikkalaisten likvidointiin (tai muidenkaan).

[Kansanedustaja Jyrki ]Yrttiahon mukaan jääkäriliikkeen juhliminen on kuin juhlittaisiin suomalaisten lähtöä Isisin tai al-Qaidan koulutusleirille.

Kyllä näyttää olevan aivan sairas ajatusmaailma vasenryhmän Yrttiaholla (o.s. kommunisti). Järkyttävää, että tuollaisia äänestetään. Ja eduskunnan varat eivät muka edes riitä edustajan lähettämiseen juhliin. Muutenkin vapautemme sankarien juhlinta näytetään painettavan villaisella. Suomettujat ja kommunistit taitavat tätä maata hallita.

Vasenryhmä esitti vastalauseen Jussi Niinistön matkasta | Yle Uutiset | yle.fi

Jussi Niinistö vaikuttaa tolkun mieheltä. Tosin hän haikailee jalkaväkimiinoja takaisin. Se on turhaa, ei niillä mitään estettäisi - jos vihollinen tulee panssaroiduilla ajoneuvoilla, niin sakaramiinoista ei ole mitään hyötyä.

J. Niinistö voisi matkustaa omilla rahoillaan.

[quote=“cymbus, post:8, topic:1952”]

[Kansanedustaja Jyrki ]Yrttiahon mukaan jääkäriliikkeen juhliminen on kuin juhlittaisiin suomalaisten lähtöä Isisin tai al-Qaidan koulutusleirille.

Kyllä näyttää olevan aivan sairas ajatusmaailma vasenryhmän Yrttiaholla (o.s. kommunisti). Järkyttävää, että tuollaisia äänestetään. Ja eduskunnan varat eivät muka edes riitä edustajan lähettämiseen juhliin. Muutenkin vapautemme sankarien juhlinta näytetään painettavan villaisella. Suomettujat ja kommunistit taitavat tätä maata hallita.

Vasenryhmä esitti vastalauseen Jussi Niinistön matkasta | Yle Uutiset | yle.fi[/quote] Minusta sairasta oli jääkäreiltä esim. Viipurin etninen puhdistus. Vielä jälkikäteen yrittivät tulla tappamaan alueen juutalaiset. Tälläista taustaa vasten ymmärtää helposti Yrttiahonkin kannan.

Minusta sairasta oli Yrttiahon aatetovereitten suorittamat aatteeseen erottamattomasti kuuluvat murhat ja väkivalta. Ja myös valehtelu.

Jos itse edustaa aatetta, joka on verisempi kuin islamismi konsanaan, niin ei voi kuin ihmetellä.

Mutta se, että Suomi ei joutunut Neuvostoliiton alaiseksi näyttää joitakuita vieläkin harmittavan.

Eikös ne ole tarkoitettu käytettäväksi yhdessä telamiinojen kanssa tai sitten siellä, minne raskailla ajoneuvoilla ei pääse.

Minulla on täysi syy olettaa, että Yrttis tuomitsee sekä stalinistien että jääkäräiden tekemät hirveydet. Kukapa ajatteleva ja tunteva ihminen ei niin tekisi?

Eikös ne ole tarkoitettu käytettäväksi yhdessä telamiinojen kanssa tai sitten siellä, minne raskailla ajoneuvoilla ei pääse.[/quote]

Joo, ja vaikka periaatteessa pääsisikin, niin kyllä ne sotilaat käytännössä joutuvat vielä monin paikoin ihan jalkaisinkin kulkemaan. (Mulla itse asiassa on jo vähän vanhentunutta tietoa, mutta olettaisin ettei tämä asia ole täysin muuttunut.)

Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen, että edes eurooppalaisten valtioiden välisissä konflikteissa ei noita miinoja käytetä, että Itä-Ukrainassa ei kaiken muun hyvän lisäksi tarvitse siviiliväestön pelätä miinan astumista tai Georgiassa.

^ Tuolla on puolensa ja puolensa: Jos ajatellaan rauhan aikaa, on tietysti parempi ettei maassa ole miinoja. Jos ajatellaan sotaa, jossa kaikki maallinen on pelissä, niin … voidaan ehkä ajatella toisinkin.

[quote=“TV, post:17, topic:1952”]^ Tuolla on puolensa ja puolensa: Jos ajatellaan rauhan aikaa, on tietysti parempi ettei maassa ole miinoja. Jos ajatellaan sotaa, jossa kaikki maallinen on pelissä, niin … voidaan ehkä ajatella toisinkin.[/quote]Kyllähän esim. Suomen luopuminen jalkaväkimiinoista yksipuolisesti oli tyhmintä mitä kuvitellla saattaa. Venäjähän ei ole sopimukseen liittynyt. Suomen ongelmana ei ole edes se, että miinoja olisi laitettu sinne tänne niiden paikkoja merkitsemättä, kuten jossain tapahtuu ja ne ovat sitten pitkään siviiliväestön riesana. Pitkä itäraja pitäisi jotenkin turvata ainakin sodan aikana ja miinat ovat yksi halpa ja helppo keino omalta osaltaan.

Keskisuomalaisessa tänään

Aika huolissani olen paikallisesta kristillisdemokraattien toiminnasta. Jos ei ‘ääriaineksia’, jotka esittävät minun mielestäni epäkristillisiä ja loukkaavia väitteitä julkisesti, ja ovat silti keskeisessä roolissa puolueen tehtävissä, saada vaimennettua, ei puolueesta tule kyllä mitään vakavasti otettavaa toimijaa.

Harmittaa tulevien eduskuntavaalienkin takia. Mukana on myös toisenlaista porukkaa, mutta onko sillä muille väliä, jos tämän kaltainen toiminta on kuitenkin hyväksyttyä?

Ruotsin sossu ulkoministeri Wallström sai hepulin, kun Ruotsissa ehdotettiin selvityksen tekemistä Natoon liittymisestä.

Sen ymmärtää, että joku saattaa vastustaa Natoon liittymistä, mutta se on käsittämätöntä, että kunnollisen etukäteisarvioinnin tekeminenkin liittymisen eduista ja haitoista on olevinaan mahdotonta. Palveleeko tietämättömyys liittymisen eduista/haitoista maan etua?

Ministeri ei siis tahdo tietää, olisiko Natoon liittyminen Ruotsille hyväksi vai ei, eikä tahdo että muutkaan tietäisivät: “oikea” ennakkoluulo Naton saatanallisuudesta saa riittää.