Peukutuksesta

Olisiko mahdollista saada myös peukutus alaspäin (miksi sitä voisi kutsua, antipeukutukseksi) hymiövalikkoon? Ei aina osaa tai jaksa mutkuttaa, silloin voisi vaan osoittaa “paheksuntaa”, mikä on aina kivaa. :cool: Sitten kun katsoisi omaa historiaansa, näkisi onko positiivinen vaiko negatiivinen persoona… Itsetuntemus lisääntyisi… :hmm:

Benehän on jo ilmaissut halunsa saavuttaa ykköspaikka eniten neukkuja jakaneena foorumilaisena.

Teknisesti kyllä …

Minusta sellainen ei olisi yhtään kannustavaa. Unohtakaa antipeukutus!

Minä ainakin iloitsisin jokaisesta saamastani neukusta vähintään yhtä paljon kuin nyt saamistani peukutuksista. :aurinko:

Tiettyjen käyttäjien antamia neukkuja voisi pitää suorastaan monen peukun arvoisina… :wink:

Kyllä sitä neukuttelua jonkin verran tuolla politiikkaketjussa jo harrastetaankin.

[quote=“Mauriina, post:4, topic:853”]Minusta sellainen ei olisi yhtään kannustavaa. Unohtakaa antipeukutus![/quote]Tälle viestille piti antaa peukku, jotta voin ottaa sen pois iltapäivällä. :peukku:

Vain minä olen saanut yhden ja foorumin ainoan negatiivisen neukun täällä, jonka antoi muistaakseni Cymbus samalla kun järjestelmä sekosi.

Muutaman tuhannen käyttäjän kokoisella tyystin eri aiheisella foorumilla olen ollut puuhastelemassa vuosia. Kokeilimme ehkä noin vuoden verran tsydeemiä, jossa kirjoittajan edesottamuksista sai antaa mielipiteensä yhdellä klikkauksella. Jäi siihen vuoteen, koska homma ei kertakaikkiaan toiminut mielekkäästi. Siitä miinustelusta tuli selvästi yhdenlaisen kiusanteon väline.

Ajattelimme silloin, että ehkäpä tietyt rasittavat tyypit tajuaisivat vihjeen, mutta eikö mitä, provosoituivat lähinnä. Meni muutenkin sellaiseksi sekavan ja perustelemattoman (jota se tietysti nimenomaan oli) näköiseksi joka suuntaan pommittamiseksi, josta jäi pelkästään negatiivinen maku.

Tällä sivustolla moinen idioottikäytös on tokkiinsa paljon vähemmän odotettavissa, mut… Koen mahdollisuuden miinustaa mahdollisuutena näpäyttää ja nälviä ilman perusteluita, ja moista ei minusta pitäisi esiintyä tämän tasoisella foorumilla, eikä varsinkaan kristillisellä foorumilla.

Voitaisiin sopia, että peukuttamattomuus kertoo jo sen, että kukaan ei pidä viestistäsi. Tai ylipäätään sinusta. Silloin lähtökohtaisesti ei-peukku on neukku!

Erityisen halveksinnan esittelyn voi sitten suorittaa vastausviestillä.

[quote=“cymbus, post:11, topic:853”]Voitaisiin sopia, että peukuttamattomuus kertoo jo sen, että kukaan ei pidä viestistäsi. Tai ylipäätään sinusta. Silloin lähtökohtaisesti ei-peukku on neukku!

Erityisen halveksinnan esittelyn voi sitten suorittaa vastausviestillä.[/quote]

:shock:
Mun kaltaiselle ihmiselle sun kommenttisi on kyllä psykologisesti vaikea, koska en mitenkään haluaisi roikkua foorumilla vielä enemmän kuin jo nyt roikun. Nyt sitten pitää lukea joka viesti ja peukuttaa, ettei kukaan vain luule, että en olisi pitäynyt juuri ko. viestistä. Mielestäni peukutan muutenkin aika paljon: ihan vain kuitatakseni jonkun vastauksen omaan viestiini.

Mieluummin ottaisin sellaisen automaattipeukutustoiminnan, joka peukuttaa sitten kaikki viestit. :o — tai siis ainakin kaikkien niiden viestit, jotka eivät ole estolistalla.

Tämä tekisi keskustelusta varsin vaarallista.

Taas tätä sakinhivutusta. Yksinäinen oikeassaolija puoskarijengin henkisen väkivallan uhrina. Mutta minä nousen vielä! :frowning:

JOS EI NEUKKUJA, NIIN EI PEUKKUJA! :sekoan:

Peukut ilman neukkuja on kuin suunnistuskisat joissa ei ole jaeta sakkokierroksia.

Peukku ilman neukkua on kuin hattara ilman tikkua.

Peukku ilman neukkua on kuin pieru ilman hajua.

Peukku ilman neukkua on kuin moottoritie ilman autoja.

Peukku ilman neukkua on kuin tuore homejuusto.