Lainauskäytännöistä

Tällä foorumilla on käytössä kaksi lainausnappia, Lainaa ja Lainaa kaikki. Moni kirjoittaja tuntuu rutiinisti käyttävän Lainaa kaikki -vaihtoehtoa. Tämä on ärsyttävää lukiessa foorumia tavallisella kännykällä, koska kännykässä ei ole mitään hiiren rullan tapaista nopeaa ja täsmällistä scrollausmahdollisuutta, vaan lukijan pitää nuolinäppäimiä painelemalla rullata ohi sen, kun sama tekstipätkä toistuu moninkertaisissa lainauksissa monta kertaa. Mites olis, jos me foorumilaiset tehtäisiin yhdessä sellainen päätös, että lähtökohtaisesti lainattaisiin vain viimeisintä osaa tekstistä, jos ei ymmärrettävyyden ja kokonaisuuden takia ole erityistä syytä ottaa aikaisempia vaiheitakin ketjuksi mukaan. Ja jos kyseessä on pitkä teksti, josta kommentoi vain lausetta tai paria, niin ei ole iso juttu poistaa viestistään lainauksen muut osat. Näin voidaan hyvin yksinkertaisesti ja vähällä vaivalla helpottaa niiden käyttäjien lukukokemusta, jotka haluavat päästä foorumiin käsiksi myös kännykällä, mutta joilla ei ole varaa kuin halpaan peruspuhelimeen. Jos olet samaa mieltä ja haluat yrittää siirtyä tähän käytäntöön, niin peukuta!

No tuon puolestahan minä olen jo kauan propagoinut, mutta jostain syystä moderaattorit katsovat läpi sormien ketjutettuja lainauksia ja jopa itsekin niihin syyllistyvät. Kännykällä ne ovat tosiaan superärsyttäviä. Usein ei ole tarvetta lainata lainkaan, kun viesti tulee luontevasti ymmärretyksi sillä perusteella, että se on kirjoitettu melkein välittömästi sen viestin jälkeen, jota sen on tarkoitus kommentoida.

[quote=“timo k, post:2, topic:506”]No tuon puolestahan minä olen jo kauan propagoinut, mutta jostain syystä moderaattorit katsovat läpi sormien ketjutettuja lainauksia ja jopa itsekin niihin syyllistyvät. Kännykällä ne ovat tosiaan superärsyttäviä. Usein ei ole tarvetta lainata lainkaan, kun viesti tulee luontevasti ymmärretyksi sillä perusteella, että se on kirjoitettu melkein välittömästi sen viestin jälkeen, jota sen on tarkoitus kommentoida.[/quote]Tässä on esimerkki synnin kumulatiivisesta vaikutuksesta.

Jep. Olen samaa mieltä.

Operan kännykkäselain on kätevä. kahdeksikko toimii page down näppäimenä.

[quote=“ville-aatos, post:5, topic:506”]kahdeksikko toimii page down näppäimenä.[/quote]Tosi kätevä.

Ovela keino nousta tykkäystilaston ykköseksi. :peukku:

Ovela keino nousta tykkäystilaston ykköseksi. :peukku:[/quote]Ei se nyt niin hirveän varma tapa ole päästä kärkeen, vaikka nyt onnistuikin. Jos todella haluaisi varmuudella kärkeen, pitäisi pyytää peukkuja kaikilta jotka uskovat Jeesuksen jumaluuteen, tai jotain muuta vastaavaa.

Ovela keino nousta tykkäystilaston ykköseksi. :peukku:[/quote]

Oli tuo minusta kuitenkin eettisempää kuin joidenkin kiertokirjeiden tekstit tyyliin jos et ole huono ihminen, lähetä tämä viesti kymmenelle kaverillesi …

Ilman muuta. Ei tykkäyksien kerjäämisessä ole mitään hävettävää.

Yritin lainata omaa kirjoitustani, linkkeineen, ja spoilereineen toiseen ketjuun ja ei onnistunut.
Tekstin kopiointi onnistui, mutta ei niin, että se olisi ollut vastaava alkuperäisen tekstin kanssa.

Kuinka se tapahtuu? (Korjasin tilanteen laittamalla linkin kyseisen ketjun sivulle.)

Painaa lainaa kaikki-nappia ja kopioi siitä.

Kiitos! Onnistui! ^-^