Jeesuksen toinen tulemus

Mietteitä tulevaisuudesta, kun yksi päivä Jumala päättää lähettää poikansa takaisin maanpäälle.
Onko kukin kirkkokunta valmis vastaanottamaan mestarin takaisin?

Halutaanko ottaa Jeesus vastaa messiaana ajassa, vai onko niin, perinnäissäännöt vievät voiton,
tai kirkolliset perinnäissäännöt?

[quote=“Greywich, post:1, topic:1805”]Halutaanko ottaa Jeesus vastaa messiaana ajassa, vai onko niin, perinnäissäännöt vievät voiton,
tai kirkolliset perinnäissäännöt?[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? Vai tarkoittaako mitään?

Se että olemmeko valmiit unohtamaan perinnäissäännöt ja kirkolliset perinteet siinä vaiheessa,
kun Kristus saapuu toisen kerran hakemaan omansa. Vai onko perinteet tärkeämpää kuin itse Messias?

Tarkoittaa sitä, voimmeko jättää taaksemme kaikki raamatulliset periaatteet. Raamattua ei enää tarvita
siinä vaiheessa kun Ilmestyskirja toteutuu. Se on tyhjä sen jälkeen kun profetiat ovat toteutuneet,
Jeesus on saapunut takaisin hakemaan omansa

Eikös meidän jokaisen kristityn yksilönä pitäisi olla viisas neitsyt, öljyä lampussa, valvoa ja rukoilla? Ei kai kirkkokunnalla ole sinä hetkenä väliä, tai mitään sen puitteissa enää ole tehtävissä? Vai onko? Olen ymmärtänyt, että seisomme tuomiolla ihan yksilöinä, emme kirkkokuntana tai (maallisena) seurakuntana.

Greywich. Siinä vaiheessa, kun Jeesus tulee takaisin, ei enää kysytä, otatko hänet vastaan. Jeesus tulee pilvien päällä tuomarina ja herättää elävät ja kuolleet tuomiolle. Jeesus nimenomaan varoittaa sellaista opettajista, jotka väittävät, että Jeesuksen toinen tulemus olisi sellainen, että hän uudelleen tulisi ihmisten keskuuteen ja häntä etsittäisiin jostain maan päältä.

(Matt. 24)
[spoiler]23 Jos silloin joku sanoo teille: ‘Katso, täällä on Kristus’, tahi: ‘Tuolla’, niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: ‘Katso, hän on erämaassa’, niin älkää menkö sinne, tahi: ‘Katso, hän on kammiossa’, niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.[/spoiler]

:modon: Siirretään Rippikoulu-osastoon.

[quote=“Greywich, post:3, topic:1805”]Se että olemmeko valmiit unohtamaan perinnäissäännöt ja kirkolliset perinteet siinä vaiheessa,
kun Kristus saapuu toisen kerran hakemaan omansa. Vai onko perinteet tärkeämpää kuin itse Messias?[/quote]

En oikein käsitä tätä kysymystä vieläkään. En usko, että meiltä kysytään yhtään mitään siinä vaiheessa kun Kristus palaa tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Olimme valmiita tai emme, Hän tulee.

Kysymys on siinä vaiheessa siitä olenko minä, tai kanssa matkaajat lähdössä pois tästä maapallolta ikuisiksi ajoiksi,
kohti päämäärää paratiisia. Siinä vaiheessa ei kysytä oletko kastettu lapsena, tai oletko ollut hyvä ihminen, se on menoa sit.

Siinä vaiheessa ei ole enää merkitystä mihin kirkkokuntaan olet kuulunut, ja missä kirkonkirjoissa on nimesi kirjoitettu.
Todellinen kirja on Elämän Kirja, sieltä jos ei nimeä löydy, ei ole kelvollinen Jumalalle.

Jumala on ankara, miten voimme lukea vanhasta testamentista, hän päättää, ihminen säätää vain

Kysymys on siinä vaiheessa siitä olenko minä, tai kanssa matkaajat lähdössä pois tästä maapallolta ikuisiksi ajoiksi,
kohti päämäärää paratiisia. Siinä vaiheessa ei kysytä oletko kastettu lapsena, tai oletko ollut hyvä ihminen, se on menoa sit.[/quote]

…joo? Joten mikä sun pointtisi tällä oikein on?

Otaksunko oikein, että tällä koetat sanoa että tuomiopäivä mielessä pitäen nykyisillä kirkkokuntarajoilla ei ole mitään merkitystä? Ja että Jumala itse ei ainakaan niistä välitä?

Ei Jumala tunnustuskunnista välttämättä välitäkään. Mutta totuudesta hän varmastikin välittää.

Ei Jumala varmaan välitä siitä, koska kaikki on ihmisten tekoa alusta loppuun kaikki kirkkokunnat.

Sen kun tietäisi mikä on totuus, olisi viisas mies. Varmasti Luther ei myöskään ollut absoluuttisesti 100% oikeassa.
Oikeassa ei voi kukaan inhimillinen olento olla. Vain Jumala on absoluuttisesti oikeassa… Ihminen on vaikea luomus.

Tähän kuin off-topic:ina, mitä muuta kristityn pitäisi odottaa kuin Jeesuksen paluuta?

Seuraavaa tilipäivää, jotta saa asuntolainaa maksettua.

voiko tämän käsittää kaksimielisesti jotenkin? Että maallinen hyvinvointi kiinnostaa enempi kuin Jeesuksen Kristuksen paluu?

voiko tämän käsittää kaksimielisesti jotenkin? Että maallinen hyvinvointi kiinnostaa enempi kuin Jeesuksen Kristuksen paluu?[/quote]
Ei voisi, vaan ihan yksimielisesti. Uskonelämä on muutakin kuin uskomista.

Minulle se on henkilökohtaisesti Jeesuksen Kristuksen toista tulemusta, ei mitään muuta.

Lapsen syntymää. Serkun häitä. Seuraavaa messua. Ystävän tapaamista. Seuraavaa lukuhetkeä. Viikonloppua, jolloin saa levähtää arjen kiireistä (ja ehkä rukoilla vähän enemmän). Päivällistä, jolloin voi jutella perheen kanssa.
Jeesuksen paluun odottaminen on tietenkin tärkeää, mutta onhan maailmassa paljon hyviä asioita jotka tarvitsevat kristityn huomiota ja rakkautta! Niistä on aivan oikein nauttia, ja on luonnollista että niitä odottaa ja niihin valmistautuu.

[quote=“Nienna, post:16, topic:1805”]Lapsen syntymää. Serkun häitä. Seuraavaa messua. Ystävän tapaamista. Seuraavaa lukuhetkeä. Viikonloppua, jolloin saa levähtää arjen kiireistä (ja ehkä rukoilla vähän enemmän). Päivällistä, jolloin voi jutella perheen kanssa.
Jeesuksen paluun odottaminen on tietenkin tärkeää, mutta onhan maailmassa paljon hyviä asioita jotka tarvitsevat kristityn huomiota ja rakkautta! Niistä on aivan oikein nauttia, ja on luonnollista että niitä odottaa ja niihin valmistautuu.[/quote]

Tässäkin tullaan siihen, miten usko on yksilöllistä, riippuen elämänkatsomuksesta. Jos ei ole perhettä, tai jos ei ole itse pappi, voi ajatella se on eri merkitys asioissa. Sinulle varmasti tämä merkitsee tätä, mutta minulle se merkitsee Jeesuksen odotusta ainoastaan

Aamen. Jeesuksen toinen tulemus ja ylöstempaus kuuluvat kirkon eskatologiaan liittyvänä tapahtumana, johon liittyy erilaisia tulkintoja. Mielestäni uskovien on Jeesuksen käskyn mukaisesti valvottava ja pidettävä lamput palavina, jos mielii olla siinä joukossa, jotka Jeesus tempaa taivaaseen, ettei jää tyhmänä morsiusneitona häähuoneen ulkopuolelle antikristuksen, vihan ja ahdistuksen aikaan.

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=ttLwxICSNA0[/youtube]

Tähän ei voi muuta sanoa kuin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IEILtVQiGpQ[/youtube]

Ketään ei jää tänne mihinkään ahdistuksen aikaan, sillä kun Herra saapuu on se samalla tämän maailman loppu…the end!