Fonttitesti

Tekninen kysymys:

Näkyvätkö nämä kolme ristiä :latin_cross::latin_cross: oikealla tavalla muidenkin näytöillä, vai onko niiden tilalla placeholdereita? Entä miltä ne näyttävät avatarini alapuolella?

[quote=“Jooses, post:1, topic:1998”]Tekninen kysymys:

Näkyvätkö nämä kolme ristiä :latin_cross::latin_cross: oikealla tavalla muidenkin näytöillä, vai onko niiden tilalla placeholdereita? Entä miltä ne näyttävät avatarini alapuolella?[/quote]

Oikein näkyvät. Kiitos niistä.

Näkyvätkö nämä kolme ristiä :latin_cross::latin_cross: oikealla tavalla muidenkin näytöillä, vai onko niiden tilalla placeholdereita? Entä miltä ne näyttävät avatarini alapuolella?[/quote]

Määrittele “oikea tapa”. Minun näytölläni kyllä näkyvät kaikki kolme ristiä, mutta keskimmäinen (Herran?) risti on ohuempi kuin laitimmaiset (rosvojen?) ristit, jotka näyttävät siltä kuin niihin olisi käytetty boldausta.

[quote=“Michelange, post:3, topic:1998”][quote=“Jooses, post:1, topic:1998”]Tekninen kysymys:

Määrittele “oikea tapa”. Minun näytölläni kyllä näkyvät kaikki kolme ristiä, mutta keskimmäinen (Herran?) risti on ohuempi kuin laitimmaiset (rosvojen?) ristit, jotka näyttävät siltä kuin niihin olisi käytetty boldausta.[/quote]

Kiintoisa yksityiskohta. Kun valitsin käyttämäni ristisymbolit, laitoin keskimmäiseksi obeliskin (u+2020, DAGGER) ja sen molemmille puolille latinalaisen ristin (u+271D, LATIN CROSS). Nämä näkyvät minun näytölläni siten, että keskimmäinen on hieman ylempänä kuin reunimmaiset, mutta niiden muodoissa ei ole havaittavaa eroa. Ajattelin kyllä, että symbolivalinta voisi aiheuttaa sekaannusta toisten käyttäjien näytöillä.

Kai minun on laitettava kaikki kolme latinalaisiksi risteiksi :latin_cross:[size=12pt]:latin_cross:[/size]:latin_cross: ja suurennettava keskimmäistä size-tageilla.

Tuossa keskimmäinen on sekä pienempi että ohuempi kuin kaksi muuta.

Mitä laitteita ja selaimia te muut käytätte? Minulla kännykän Safarilla ja Chromella ristit näkyvät Michelangelen kuvailemalla tavalla, mutta läppärini Firefoxilla ne näkyvät “oikein”. Samoin :latin_cross:[size=12pt]:latin_cross:[/size]:latin_cross: näyttää hyvältä läppärillä, mutta kännykällä (Safarilla/Chromella) keskimmäinen risti on yhä muita pienempi edit: nyt ne näkyvätkin oikean kokoisina (tosin boldattuina) :o Outoa.

^ Windows 7 ja Firefox 35.0. Noiden viimeisimpien ristien kuuluukin näkyä ikäänkuin boldattuna, koska itse symboli u+271D on piirretty vahvoilla vedoilla. Outoa minun kannaltani on, että se ei näy boldattuna.

Go figure. :o

Lisäys: Kokeilen [size=14pt]:latin_cross:[/size][size=24pt]:latin_cross:[/size][size=14pt]:latin_cross:[/size] suurentaa fonttia. Ahaa.

Ylläpito, hoi! Mikä on U&E-foorumin oletusfontti? Arial se ei ole, mutta olisiko Lucida Sans tai Verdana?

Näyttäisi kovin Verdanalta.

Äärimmäinen Verdana-testi:

Mikäli tässä 基督教 lukee kiinaksi kristinusko, fontti ei voi olla Verdana, koska Verdanassa ei ole kiinalaisia kirjoitusmerkkejä. Voi olla niin, että BBCode nappaa halutut merkit siitä fontista, josta ne ovat parhaiten saatavissa.

Minä tunnistan tuosta vain uskontoon viittaavan kolmannen merkin. Mutta P. Wikipedian mukaan oikein meni.

^ Sieltä se on kopsittukin. ^-^