Arkielämän yleisteknisiä ongelmia

Olen yrittänyt liitinjohdolla siirtää kännykästäni kuvia tietokoneelle.
Koneella on Nokia PC Suite-ohjelma.

Olen kytkenyt ohjelman ja laittanut kännykän PC-tilaan.
Sitten alkaa tiedonsiirto.
Kännykkä kysyy: “alustetaanko muistikortti?” “Kyllä?” “Ei?”.
Olen laittanut “Ei”, sillä oletan, että ohjelma muutoin poistaa kuvat kännykästä, eikä siirto onnistukaan.

Sitten kone ilmoittaa:“valokuvat ja videot ovat synkronoitu”. Lopetan ja poistan johdon.
Mitä tarkoittaa “synkronoitu”?
Tarkoittaako se, että kuvat ovat koneella?
En löydä kuvia mistään. Ne eivät ole menneet tiedostoon, enkä löydä niitä muualtakaan.
Minne ne ovat menneet, vai ovatko minnekään?

Pitäisikö muistikortti “alustaa”? Kyllä?
Mutta entäs jos se pyyhkii kuvat pois eikä lähetäkään niitä koneelle?

Kuvat ovat onneksi edelleen tallella kännykässä.

Mitä tehdä?

Älä alusta muistikorttia. Se pyyhkii sen tyhjäksi. Synkronoitu tarkoittaa, että samat kuvat on nyt sekä koneella että puhelimessa. Pc suitessa on muistaakseni joku Kuvat tai Galleria -nappi, jonka takaa kuvat löytyvät.

Se tässä niin kummallista onkin, että ne ei ole!
Mä olen varmaan kolme kertaa tehnyt tuon läpi, mutta siellä hiivatin Galleriassa ei ole mitään!

Yritän vielä tutkia asiaa.

Kiitos. :slight_smile:

Kysynpä tätäkin:

Jollekin sivustolle mennessä hyppää eteen ilmoitus, jonka alkuperä ei ole tiedossa, että “olet päivän voittaja, klikkaa pian”, tai 10000. kävijä.

En koskaan uskalla klikata niitä. Onko ne todellisia voittoja, vai huijauksia? Ketkä niitä lähettää?

[quote=“Jemimah, post:4, topic:462”]Kysynpä tätäkin:

Jollekin sivustolle mennessä hyppää eteen ilmoitus, jonka alkuperä ei ole tiedossa, että “olet päivän voittaja, klikkaa pian”, tai 10000. kävijä.

En koskaan uskalla klikata niitä. Onko ne todellisia voittoja, vai huijauksia? Ketkä niitä lähettää?[/quote]Mainoksia, Et voita mitään, jos klikkaat. Parhaimmillaan osallistut johonkin arvontaan, pahimmillaan asennat jonkin haittaohjelman koneellesi.

Tätä mä oon epäillytkin. Kiitos.

Niitä kutsutaan ponnahdusikkunoiksi tai pop-up -ikkunoiksi. Joissain selaimissa niiden automaattisen avautumisen voi estää kokonaan asetuksista.

Tarkistin ja itseasiassa minulla on sellainen esto, mutta klikkasin sen uudelleen.
Ehkä se nyt estää ne jatkossa.

Nyt tietokone temppuili ensimmäisen kerran. Tämä oli päällä, mutta olin muualla, kuva muuttuu silloin mustaksi. Hiiren heilautuksella sen pitäisi aina tulla takaisin. No nyt ei tullut. Yritin napista sammuttaa konetta, ei sammunut.

Rukoilin Jeesusta.

Sitten tajusin kontata lattialle ja irroitin puhelinjohdon ja painoin sähkön pois. Laskin hitaasti 20:een ja laitoin töpselit takas. Silloin ruudulla vilahti teksti, se siis sammui. Käynnistin uudestaan. Kone ilmoitti “ei signaalia”, mutta sitten tuli etusivu.

Mitä tapahtui?

Virranhallinta-asetuksissa on varmaan joku määräaika, jonka jälkeen kone menee lepotilaan tai sammuu. Esim. jos muutamaan tuntiin ei käytetä.

Juu, se menee itsestään lepotilaan n. 20 minuutin kuluttua, tätä tarkoitin (ruutu mustaksi), mutta hiiren heilautuksella se aina käynnistyy. Nyt se ei sitä tehnyt. Vaihdoin jopa hiiren patterit, vaikkei niissä pitäisi olla vikaa. Kone ilmoitti pariin kertaan “ei signaalia”, mutta rukous ja lattialla buuttaaminen (sähkö pois ja puhelinlinja irti n. minuutiksi) auttoi ja kuva tuli. Jotenkin tää on jurnutellut viime aikoina. Haittaohjelma?

Ruudun mustaksi meneminen ei tarkoita, että tietokone olisi lepotilassa vaan vain näytöstä katkaistaan virta näytön säästämiseksi ensin. Myöhemmin itse konekin siirtyy lepotilaan. Arvelen, että “ei signaalia” on ollut näyttösi antama viesti.

Jos onnistut löytämään koneestasi ohjauspaneelin ja sieltä “akkuasetukset”, “virrankäyttösuunnitelma” tjsp., voit tarkistaa, mitä koneesi pitäisi tehdä. Esim. itselläni läppärissä, jos se on akkuvirralla, sammutetaan näyttö 5 min kuluttua ja kone menee lepotilaan 15 min kuluttua siitä, kun en ole tehnyt sillä mitään. Verkkovirran varassa näyttöni sammuu vasta parin tunnin päästä ja koneen lepotilaan asetukselle olen valinnut vaihtoehdon “ei koskaan.” Ja jos sinäkin valitset sen, niin luultavasti pääset seuraavalla kerralla vähemmillä rukouksilla ja buuttaamisilla. ^-^

En löytänyt akkuasetuksia, eikä tämä kone ole ennen temppuillut. Vaikka olen ollut koneelta pois pitempäänkin, esim. tunnin, niin hiiren heilautus on palauttanut koneen. Nyt se jotenkin metkuili. Seuraan tilannetta, onko tämä yleinen ilmiö. Yleensä, jos lähden esim. ulos, tai saunaan, sammutan koneen kokonaan, mutta telkkaria katsellessa ei tule niin tehtyä, sillä käyn aina välillä kurkkimassa foorumeita. :slight_smile:

Mistähän johtuu, että tulostettaessa paperille, jotkut tekstirivit peittyvät harmaalla, niin ettei tekstistä saa selvää, eli kopio ei ole kokonaan selvää tekstiä? Johtuuko kopiopaperilaadusta, nuo kopiopaperit ostin aikanaan postista? Tämä ongelma on nimenomaan mustan värin kanssa.

[quote=“Jemimah, post:14, topic:462”]Mistähän johtuu, että tulostettaessa paperille, jotkut tekstirivit peittyvät harmaalla, niin ettei tekstistä saa selvää, eli kopio ei ole kokonaan selvää tekstiä? Johtuuko kopiopaperilaadusta, nuo kopiopaperit ostin aikanaan postista? Tämä ongelma on nimenomaan mustan värin kanssa.[/quote]Suutinpäiden puhdistus voisi auttaa. Tämä löytyy muistaakseni Tulostus-sivulla napin Tulostimen asetukset takaa.

Tuohon voi olla niin monta syytä, että mahdotonta sanoa juuri mitään täältä käsin. Paperi voi jumittua tai liukua väärin, jos sitä ohjaavat osat ovat kuluneet, mustekasetti voi olla lopussa tai kuivettunut vähäisen käytön tai iän takia, suuttimet voivat olla tukossa, tiedostossa on voinut olla jotain näkymättömiä layereita jotka tulostin yrittää tulostaa harmaalla jne. Vaikea sanoa.

Joskus auttaa sekin, että irrottaa mustekasetin ja ravistelee ja kääntelee sitä pari minuuttia ja sitten asettaa takaisin paikalleen.

Kiitoksia vinkeistä.

Lähdin katsomaan kasettipuolta ja kun kasettirasia lähti liikkeelle vasemmalle, huomasin sen taakse (mustan värin viereen) repeytyneen pienen paperinpalan.

Ongelma oli siinä ja nyt tulostaa kunnolla. :slight_smile:

Asensin CleanMyPC-ohjelman, maksoinkin siitä, ja annoin sen puhdistaa koneeni. Vain turhia tiedostoja piti hävitä, mutta toisin kävi. Nyt mm. tämä foorumi näkyy Firefoxilla vain tekstinä plus jotkin kuvat erillään, ei kunnolla. Mitä oikein tapahtui ja mitä pitäisi tehdä, asentaa Firefox uudelleen vai?

[quote=“Anskutin, post:19, topic:462”]Asensin CleanMyPC-ohjelman, maksoinkin siitä, ja annoin sen puhdistaa koneeni. Vain turhia tiedostoja piti hävitä, mutta toisin kävi. Nyt mm. tämä foorumi näkyy Firefoxilla vain tekstinä plus jotkin kuvat erillään, ei kunnolla. Mitä oikein tapahtui ja mitä pitäisi tehdä, asentaa Firefox uudelleen vai?[/quote]Nooou!

Booottaa Safe moodiin painamalla F8 käynnistyksessä ja sitten aja System restore / Järjestelmän palautus ennen tuon ohjelman asennusta.